План.
- Введення даних з використанням клавіатури:
- Загальні правила введення даних.
- Введення тексту.
- Використання автозавершения.
- Введення чисел.
- Введення дат і часу.
- Використання автозаповнення
- Використання стандартних списків
- Створення користувацьких списків.
- Виправлення вмісту комірок
- Перевірка правопису в документі.
- Організація даних на аркуші:
- Способи організації даних.
- Розміщення даних.
- Переміщення й копіювання фрагментів аркуша.
- Переміщення й копіювання перетаскуванням.
- Переміщення й копіювання з використанням буфера обміну .
- Робота з буфером обміну Microsoft Office.
- Додавання комірок.
- Копіювання автозаповненням.
- Копіювання за допомогою спеціальної вставки.
- Додавання елементів таблиці.
- Видалення елементів таблиці.
- Робота з аркушами.
- Робота з елементами аркуша.
- Поділ вікна і закріплення областей таблиці.
Введення даних з використанням клавіатури
Загальні правила введення даних
Дані можна вводити безпосередньо в комірку або в рядок формул.
- Виділіть комірку.
- Введіть дані із клавіатури безпосередньо в комірку або в рядок формул.
- Підтвердіть введення. Підтвердити введення можна одним із трьох способів: нажати клавішу Enter або Tab ; нажати кнопку Введення (галочка) у рядку формул; виділити будь-яку іншу комірку на аркуші (не можна використовувати при введенні формул).
При введенні неправильного символу його можна видалити. Для видалення символу ліворуч від текстового курсору треба нажати клавішу Back Space.
При введенні даних переводити текстовий курсор в комірці клавішами клавіатури не можна. Це можна зробити тільки з використанням миші. Необхідно навести покажчик миші й один раз клацнути лівою кнопкою миші.
За замовчуванням всі дані в комірці вводяться одним рядком. Для переходу до нового рядка (нового абзацу) в комірці необхідно нажати клавішу Enter при натиснутій клавіші Alt.
Також текст у кілька рядків в комірці можна буде розташувати при оформленні комірки.
Для відмови від введення даних в комірці варто нажати клавішу Esc або кнопку Скасування (хрестик) у рядку формул.
В комірці може перебувати до 32767 символів. Виключення становлять формули. Довжина запису для формули - 8192 символи.
Ті самі дані можна ввести одночасно в кілька різних комірок одного аркуша. Для цього варто виділити комірки, у які необхідно ввести дані (не обов'язково суміжні комірки), увести дані й нажати клавіші Ctrl + Enter або, при натиснутій клавіші Ctrl, клацнути по кнопці Введення в рядку формул.
Одні й ті ж дані можна ввести одночасно в однойменні комірки різних аркушів. Для цього варто виділити ярлики аркушів, у які необхідно ввести дані, увести дані й підтвердити введення.
Щоб заповнити активну комірку вмістом комірки, розташованої вище (заповнити вниз), можна нажати комбінацію клавіш Ctrl + D. Щоб заповнити вмістом комірки, розташованої ліворуч (заповнити вправо), можна нажати комбінацію клавіш Ctrl + R.
Microsoft Excel звичайно розпізнає дані (текст, що вводять в комірку, числа, дати, час) і автоматично встановлює відповідний формат даних.
Введення тексту
Якщо весь текст комірки не вміщується по ширині стовпця, а комірка праворуч не містять даних, то текст відображається на аркуші на сусідніх комірках праворуч. Якщо ж комірки праворуч містять які-небудь дані, то весь текст на аркуші не відображається. При цьому текст у рядку формул відображається повністю.
Використання автозавершения
При введенні текстових даних у безперервний ряд комірок одного стовпця можна скористатися автозавершеннням.
Якщо перші символи, що вводять в комірку, збігаються із символами запису, раніше введеного в цьому стовпці, то цей запис при введенні відображається в комірці і відсутня частина запису може бути введена автоматично. Для цього досить нажати клавішу Enter. Якщо ж необхідно ввести іншу інформацію, то варто продовжувати введення даних. Автоматичне введення виконується тільки для записів, які містять текст або текст у сполученні із числами. Записи, що повністю складаються із чисел, дат або часу, необхідно вводити самостійно.
Для введення даних, уже наявних в комірках даного стовпця, можна виділити комірку і нажати комбінацію клавіш Alt + стрілка вниз або клацнути по комірці правою кнопкою миші й вибрати команду контекстного меню зі списку, що розкривається. У результаті в комірці відкриється своєрідний список, що розкривається, у якому відображені записи, уже наявні в стовпці. Необхідний для введення запис можна вибрати клацнувши мишою або перевести виділення клавішами клавіатури й нажати клавішу Enter.
Слід зазначити, що й автозавершення й вибір зі списку ефективно працюють тільки за умови, що дані в комірках стовпця становлять безперервний ряд, а заповнювана комірка перебуває безпосередньо під ними. Якщо в ряді даних є порожні комірки, то будуть використовуватися тільки записи, розташовані нижче останньої порожньої комірки.
Введення чисел
При первісному уведенні числа (до зміни ширини стовпців) в комірці може відобразитися число з 11 цифр. При цьому ширина стовпця може автоматично збільшитися. При введенні більшого числа число буде відображено в експоненціальному форматі.
Якщо ж ширина стовпця була зменшена й число не вміщується в комірці, то замість числа в комірці відображаються символи #. При цьому число можна побачити в рядку формул або у вигляді спливаючої підказки при наведенні покажчика миші на комірку. В комірці число може бути відображене при збільшенні ширини стовпця або при зменшенні розміру шрифту.
Найбільше число, яке можна ввести в комірку становить 9,99999999999999e10307. Точність подання чисел - 15 розрядів (значущих цифр).
При веденні із клавіатури десяткові дроби від цілої частини числа відокремлюють комою.
Можна вводити числа із простими дробами. При введенні із клавіатури простий дріб від цілої частини числа відокремлюють пробілом. У рядку формул простий дріб відображається як десятковий.
Для зручності подання великих чисел групи розрядів при введенні можна відокремлювати пробілами. Наприклад, число 12345678 можна ввести як 12 345 678. У рядку формул при цьому число буде відображатися без пробілів між розрядами.
В окремих випадках необхідно вводити числа, які, по суті, є текстом і не повинні розпізнаватися як числа. Це можуть бути, наприклад, номери банківських рахунків, номери телефонів, коди й артикули, поштові індекси, номери будинків і квартир і т.п. Для того щоб Microsoft Excel автоматично призначав таким числам текстовий формат, перед числом необхідно ввести знак апострофа ('). Цей знак відображається тільки в рядку формул, але не відображається в комірці. Така комірка буде позначена в лівому верхньому куті зеленим трикутником. При виділенні такої комірки ліворуч може з'являтися кнопка Джерело помилки. Якщо введення апострофа перед числом зроблено спеціально, то варто клацнути по кнопці й вибрати команду Пропустити помилку. Якщо апостроф перед числом введений помилково, то варто клацнути по кнопці й вибрати команду Перетворити в число.
Наприклад, тільки в такий спосіб в комірці можна ввести двадцятизначний номер рахунку. При введенні номера як звичайного числа він буде округлений до 15 значущих цифр і перетворений в експонентний формат.
Введення дат і часу
Microsoft Excel сприймає дати починаючи з 1 січня 1900 року. Дати до 1 січня 1900 року сприймаються як текст. Найбільша можлива дата - 31 грудня 9999 року.
Довільну дату варто вводити в такому порядку: число місяця, місяць, рік. Як роздільники можна використати крапку (.), дефіс (-), дріб (/). При цьому всі дані вводяться в числовому виді. Крапка наприкінці не ставиться. Наприклад, для введення дати 12 серпня 1918 року із клавіатури в комірка варто ввести:
12.8.1918 або
12-8-1918 або
12/8/1918.
При уведенні року можна обмежитися двома цифрами, якщо мова йде про дати з 1 січня 1930 року по 31 грудня 2029 року. Наприклад, для введення дати 12 квітня 1961 року із клавіатури в комірка досить увести:
12.4.61 або
12-4-61 або
12/4/61.
Незалежно від способу введення, спочатку дата в комірці відображається в повному форматі.
Поточну дату можна ввести комбінацією клавіш Ctrl + Shift + 4.
Незалежно від способу введення й наступного форматування дата в рядку формул завжди відображається в повному форматі: ДД.ММ.ГГГГ.
Час варто вводити в такому порядку: година, хвилини, секунди. Втім, секунди вводити не обов'язково. Як роздільники варто використати двокрапку (:). Крапка наприкінці не ставиться. Наприклад, для введення часу 14 годин 12 хвилин 00 секунд в комірка досить увести: 14:12.
Щоб увести поточний час, можна нажати комбінацію клавіш Ctrl + Shift + 6.
Комірка може містити одночасно дату й час. Для цього необхідно ввести дату, увести пробіл, а потім увести час. Можна вводити й у зворотній послідовності: спочатку час, а потім дату, але пробіл повинен бути обов'язково.
Формат дати (часу) запам'ятовується в комірці. Після очищення вмісту комірці й введення іншої числової інформації, вона автоматично буде здобувати вид дати (часу). Для можливості введення іншої числової інформації необхідно очистити формат комірці.
Використання автозаповнення
Використання стандартних списків
Автозаповнення можна використати для введення в суміжні комірки одного стовпця або одного рядка послідовних рядів календарних даних (дати, дні тижня, місяці), часу, чисел, комбінацій тексту й чисел. Крім того, можна створити власний список автозаповнення.
- Спочатку введіть початкове значення ряду.
- Виділіть комірки.
- Наведіть покажчик миші на маркер автозаповнення (маленький чорний квадрат у правому нижньому куті виділеного комірці). Покажчик миші при наведенні на маркер приймає вид чорного хреста.
- При натиснутій лівій кнопці миші перетягніть маркер автозаповнення убік зміни значень. При перетаскуванні вправо або вниз значення будуть збільшуватися, при перетаскуванні вліво або нагору - зменшуватися.
По закінченні перетаскування поруч із правим нижнім кутом заповненої області з'являється кнопка Параметри автозаповнення.
При автозаповненні числовими даними спочатку будуть відображені ті самі числа. Для заповнення послідовним рядом чисел необхідно клацнути лівою кнопкою миші по кнопці Параметри автозаповнення і вибрати команду Заповнити.
Автозаповненя послідовним рядом чисел можна також одержати, якщо маркер автозаповнення перетаскувати при натиснутій клавіші Ctrl.
У всіх цих випадках автозаповнення відбувається рядом даних зі стандартним кроком. При необхідності заповнення рядом даних з довільним кроком необхідно у дві суміжні комірки ввести два перших значення, потім виділити обидві комірки й перетягнути маркер автозаповнення при натиснутій лівій кнопці миші.
Створення користувальницьких списків
Для зручності роботи можна створити власний список автозаповнення:
- Введіть список у суміжні комірки одного стовпця або одного рядка
- Виділіть комірки зі списком.
- Перейдіть у вкладку Файл і виберіть команду Параметри.
- У вікні Параметри Excel у категорії Додатково перейдіть у розділ Загальні й натисніть кнопку Змінити списки.
- У вікні Списки переконайтеся, що посилання на комірки у виділеному списку елементів відображається у полі Імпорт списку з комірок, і натисніть кнопку Імпорт. Елементи виділеного списку будуть додані в поле Списки, а його елементи будуть відображатися в полі Елементи списку.
- У вікні Списки натисніть кнопку ОК.
- У вікні Параметри Excel натисніть кнопку ОК.
Для видалення створеного списку треба у вікні Списки в полі Списки виділити непотрібний список і нажати кнопку Видалити.
Виправлення вмісту комірок
Заміна вмісту
Для заміни вмісту комірки досить виділити її, увести нові дані й підтвердити введення.
Варто мати на увазі, що при введенні деяких типів числових даних (дати, час, числа з роздільниками розрядів, відсотки й ін.) автоматично встановлюється формат даних в комірці. Введення нових числових даних замість існуючих може привести до їхнього неправильного відображення. Так, якщо в комірці була раніше уведена дата, те після введення звичайного числа Microsoft Excel перетворить його в дату. Наприклад, число 178 буде відображена як дата 26.06.1900. У цьому випадку варто очистити формат комірки.
Редагування вмісту комірки
Вміст комірці можна редагувати безпосередньо в комірці або в рядку формул.
При виправленні вмісту безпосередньо в комірці необхідно клацнути по ній два рази лівою кнопкою миші так, щоб текстовий курсор почав мигати в комірці, або виділити комірка і нажати клавішу F2. Після цього зробити необхідне редагування й підтвердити введення даних.
При виправленні вмісту комірці в рядку формул необхідно клацнути в рядку формул лівою кнопкою миші так, щоб у ній почав мигати текстовий курсор. Після цього зробити необхідне редагування й підтвердити введення даних.
Перевірка правопису в документі
Microsoft Excel дозволяє перевіряти орфографію тексту, введеного в комірки, а також написів на аркуші. Граматична й стилістична перевірка не виконується. Орфографію можна перевіряти на всьому аркуші або у виділеній області аркуша, наприклад, тільки в деяких стовпцях або рядках.
- У вкладці Рецензування в групі Правопис натисніть кнопку Орфографія.
- При виявленні орфографічної помилки з'явиться діалогове вікно Орфографія. У заголовку вікна буде зазначена також мова перевірки.
- У верхній частині діалогового вікна Орфографія відображена помилкове слово. У нижній частині вікна можуть бути наведені правильні варіанти написання слова.
- Для виправлення помилки потрібно вибрати правильний варіант написання й нажати кнопку Замінити або Замінити всі.
- Якщо в нижній частині вікна немає правильних варіантів написання слова, то помилку варто виправляти самостійно. Це можна зробити у верхній частині вікна, після чого, залежно від виду помилки, необхідно нажати кнопку Замінити або Замінити все.
Слово в документі може бути написане правильно, але воно відсутнє у словниках. Щоб уникнути подальшого визначення його як помилкового, слово варто додати в допоміжний словник. Для додавання слова в словник натисніть кнопку Додати.
Організація даних на аркуші
Способи організації даних
Існує два способи організації даних на аркуші: таблиця й список.
При організації даних у вигляді таблиці формуються рядки й стовпці із записами, для яких в комірці на перетинанні рядка й стовпця містяться дані.
Таблиці можуть мати досить складну структуру з декількома рівнями записів у рядках і стовпцях.
Табличний спосіб забезпечує, як правило, більш компактне розміщення даних на аркуші. Для даних, організованих табличним способом, зручніше створювати діаграми; в окремих випадках зручніше робити обчислення. З іншого боку, дані, організовані у вигляді таблиці, складніше обробляти: робити вибірки, сортування й т.п.
Інший спосіб організації даних - список. Список - набір рядків аркуша, що містить однорідні дані; перший рядок містить заголовки стовпців, інші рядки містять однотипні дані в кожному стовпці.
Ті самі дані можна представити як у вигляді таблиці, так й у вигляді списку.
Немає яких-небудь конкретних рекомендацій з використання того або іншого способу організації даних на аркуші. У кожному випадку оптимальний спосіб вибирають виходячи з розв'язуваних завдань.
Розміщення даних
Як правило, на аркуші розміщають одну таблицю.
Таблицю звичайно поміщають у лівому верхньому куті аркуша. При створенні таблиць не можна залишати порожні стовпці й рядки усередині таблиці.
Переміщення й копіювання фрагментів аркуша
Переміщення й копіювання перетаскуванням
Переміщати й копіювати перетаскуванням можна одну комірку, кілька суміжних комірок, стовпців, кілька суміжних стовпців, рядків, кілька суміжних рядків. Для цього:
- Виділіть фрагмент аркуша.
- Наведіть покажчик миші на будь-яку границю цього фрагмента так, щоб покажчик виглядав у вигляді стрілки, поверненої вліво-вверх і показував на маркер і вигляді 4-х стрілок.
- Натисніть на ліву кнопку миші й перемістіть фрагмент в інше місце. Для копіювання при цьому варто тримати натиснутою клавішу Ctrl.
- На аркуші буде виділена область, на яку переміщаються комірки, а поруч із покажчиком миші у вигляді спливаючої підказки буде зазначена адреса передбачуваної вставки.
Варто звернути увагу, що при копіюванні даних на непусті комірки старі дані в ній автоматично заміняються новими. При переміщенні даних на непусту комірку з’являється попередження. Для підтвердження заміни варто нажати кнопку ОК, для відмови - кнопку Скасування.
Переміщення й копіювання з використанням буфера обміну відбувається стандартним способом(через команди Вирізати, Копіювати, Вставити групи Буфер обміну вкладки Головна Стрічки вікна Excel.).
Після вставки вирізаний фрагмент на старому місці зникає, а на новому місці з'являється. Скопійований фрагмент після вставки на старому місці залишається; залишається й виділення пунктиром, що біжить. Це означає, що цей фрагмент можна вставити ще раз в інше місце. Щоб забрати пунктир, що біжить, натисніть клавішу Esc.
Після вставки комірок при копіюванні вправо й нижче області вставки з'являється кнопка Параметри вставки, яку використають при виборі особливостей вставки. При переміщенні комірок кнопка не з'являється.
Варто звернути увагу, що й при копіюванні, і при переміщенні даних на непусті комірки старі дані в ній автоматично заміняються новими.
Додавання комірок
При необхідності вставки комірок між існуючими комірками, а не замість них, варто клацнути правою кнопкою миші по комірці вставки й вибрати відповідну команду контекстного меню: при переміщенні - Вставити вирізані комірки, а при копіюванні - Вставити скопійовані комірки.
При вставці однієї комірки або діапазону комірок, що не утворюють цілого рядка або цілого стовпця, з’являється вікно, у якому необхідно вибрати дію з існуючими комірками: зрушити їх вправо або вниз.
Робота з буфером обміну Microsoft Office
У буфері обміну Office може одночасно зберігатися до 24 фрагментів. Для того щоб використати цю можливість, необхідно відобразити область завдань Буфер обміну.
Для відображення області завдань у вкладці Головна клацніть по значку групи Буфер обміну. У деяких випадках ця область завдань може з'являтися автоматично.
Область завдань Буфер обміну в Excel 2010 звичайно відображається в лівій частині вікна. Для зручності границю між областю завдань і документом можна переміщати вліво або вправо.
В області завдань відображаються всі накопичені елементи (об'єкти). Для вставки будь-якого елемента клацніть по ньому мишею. Для вставки відразу всіх елементів у тім порядку, як вони містилися в буфер обміну, натисніть кнопку Вставити все.
Окремі елементи можна видалити з буфера обміну. Клацніть по елементі в області завдань правою кнопкою миші й у контекстному меню виберіть команду Видалити. Для видалення відразу всіх елементів натисніть в області завдань натисніть кнопку Очистити всі.
Для приховання області завдань натисніть кнопку Закрити в правому верхньому куті області.
Копіювання за допомогою спеціальної вставки
При копіюванні можуть виникнути й більш складні завдання: копіювання з комірки частини інформації; перетворення даних; установка зв'язку між комірками. Вони вирішуються з використанням можливостей спеціальної вставки.
Для здобування з буфера обміну фрагмента за допомогою спеціальної вставки у вкладці Головна в групі Буфер обміну клацніть на стрілку кнопки Вставити й у меню, що з'явився, виберіть один зі способів.
Копіювання автозаповненням
Автозаповнення можна використати для копіювання на поруч розташовані комірки.
Для копіювання варто виділити комірку з даними для копіювання й перетягнути маркер автозаповнення по рядку або стовпцю.
У деяких випадках замість копіювання може відбутися автозаповнення послідовним рядом значень (наприклад, при копіюванні дат). У цьому випадку варто клацнути по значку автозаповнення й у меню вибрати команду Копіювати комірки.
Додавання елементів таблиці
Додавання стовпців і рядків
Для додавання стовпця (рядка) можна клацнути правою кнопкою миші по заголовку стовпця (рядка) аркуша, на місце якого вставляється новий, і в контекстному меню вибрати команду Вставити.
Можна також виділити будь-яку комірку, потім у групі Комірки вкладки Головна клацнути по стрілці кнопки Вставити й вибрати необхідну команду.
Якщо виділити кілька стовпців або рядків, то таке ж число стовпців або рядків буде додано.
Вставлений стовпець (рядок) повторює оформлення стовпця, розташованого ліворуч (рядка, розташованої вище). Якщо потрібно використати оформлення стовпця, розташованого праворуч, або не потрібно ніякого оформлення взагалі, то після додавання стовпця варто клацнути по значку Параметри додавання і вибрати відповідну команду в меню. Аналогічно можна надійти при додаванні рядків.
Додавання комірок
Додавання окремих комірок у таблицю використається досить рідко.
- Клацніть правою кнопкою миші по комірці, на місце якої вставляється нова, і в контекстному меню виберіть команду Вставити. Можна також у групі Комірки вкладки Головна клацнути по стрілці кнопки Вставити й вибрати відповідну команду.
- У вікні Додавання комірок напрямок зрушення існуючих комірок.
Вставлена комірка повторює оформлення комірки, розташованої ліворуч або зверху (залежно від обраного напрямку переміщення існуючих комірок). Якщо потрібно використати оформлення комірки, розташованої праворуч або знизу, або не потрібно ніякого оформлення взагалі, то після додавання рядка варто клацнути по значку Параметри додавання й вибрати відповідну команду в меню.
Видалення елементів таблиці
Видалення стовпців і рядків
Для видалення стовпця або рядка таблиці можна клацнути правою кнопкою миші по заголовку стовпця або рядка й у контекстному меню вибрати команду Видалити.
Можна також виділити будь-яку комірку, а потім у групі Комірки вкладки Головна клацнути по стрілці кнопки Видалити й вибрати необхідну команду.
Якщо потрібно видалити кілька стовпців або рядків, то треба їх виділити.
Неможливо видаляти одночасно стовпці й рядки.
Видалення комірок
Видалення окремих комірок з таблиці, як і додавання, використається досить рідко.
- Клацніть правою кнопкою миші по комірці й у контекстному меню виберіть команду Видалити.
- У вікні Видалення комірок виберіть напрямок зрушення існуючих комірок.
Робота з аркушами
Вставка аркуша
Щоб швидко вставити новий аркуш після існуючих аркушів, клацніть ярлик Вставити аркуш у нижній частині екрана поряд з ярликами аркушів.
Щоб вставити новий аркуш перед існуючим аркушем, виберіть ярлик цього аркуша, у групі Комірки вкладки Головна клацніть по стрілці кнопки Вставити й виберіть команду Вставити аркуш. Якщо виділити кілька ярликів аркушів, то вставиться точно така ж кількість нових аркушів.
Вставлений аркуш має ім'я "Аркуш...". Після імені "Аркуш" стоїть цифра. Якщо в книзі немає інших аркушів з ім'ям "Аркуш", то новий аркуш буде мати ім'я "Аркуш 1".
Вставку аркушів скасувати неможливо.
Перейменування аркуша
- Двічі клацніть мишею по ярлику аркуша, після чого ім'я аркуша буде виділено чорним тлом. Можна також клацнути правою кнопкою миші по ярлику аркуша й у контекстному меню вибрати команду Перейменувати.
- Уведіть нове ім'я й для підтвердження натисніть клавішу Enter.
Ім'я аркуша не повинне містити більше 31 символу. В іменах можна використати будь-які символи, крім : (двокрапка) / \ [ ] ? *. Імена аркушів в одній книзі не повинні повторюватися.
Перейменування аркушів скасувати неможливо.
Переміщення й копіювання аркуша в поточній книзі
Переміщення й копіювання аркуша в межах книги звичайно роблять перетаскуванням ярлика аркуша уздовж лінії ярликів при натиснутій лівій кнопці миші. Для копіювання варто тримати натиснутої клавішу Ctrl. При цьому буде переміщатися значок аркуша й мітка вставки. При доведенні мітки вставки до потрібної позиції в книзі варто відпустити ліву кнопку миші.
При копіюванні створюється новий аркуш, що є повною копією існуючі. Новому аркушу автоматично привласнюється ім'я аркуша, що копіюється з додаванням цифри 2 у круглих дужках. Наприклад, при копіюванні аркуша Зарплата буде створений новий аркуш Зарплата (2) .
Переміщати й копіювати можна не тільки один аркуш, але й групу аркушів.
Переміщення й копіювання аркушів скасувати неможливо.
Переміщення й копіювання аркуша в інші книги
- Клацніть правою кнопкою миші по ярлику аркуша й у контекстному меню виберіть команду Перемістити/скопіювати.
- У вікні Перемістити/скопіювати у списку, що розкривається, виберіть книгу, у яку буде переміщатися або копіюватися аркуш, у списку Перед аркушем можна вибрати місце розташування аркуша, що вставляється. Для копіювання аркуша необхідно встановити прапорець Створювати копію.
Аркуш переміщається або копіюється в обрану книгу, при цьому саме ця книга стає активною (відображається у вікні).
Якщо в списку в книгу вибрати (нова книга), то буде створена нова книга, що містить тільки переміщені або скопійовані в неї аркуші.
Зазначеним способом можна переміщати й копіювати аркуші й у поточній книзі.
Переміщувати й копіювати в іншу книгу можна не тільки один аркуш, але й групу аркушів.
Переміщення й копіювання аркушів в інші книги скасувати неможливо.
Видалення аркушів
Для видалення аркуша варто клацнути правою кнопкою миші по ярлику аркуша й у контекстному меню вибрати команду Видалити.
Можна також у групі Комірки вкладки Головна клацнути по стрілці кнопки Видалити й вибрати необхідну команду.
Порожній аркуш буде вилучений беззастережно. Якщо ж на аркуші є які-небудь дані або коли-небудь були які-небудь дані, при спробі видалення з’явиться попередження. Для підтвердження видалення натисніть кнопку Видалити.
Видаляти можна не тільки один аркуш, але й групу аркушів.
Видалення аркушів скасувати неможливо.
Не можна видалити аркуш, якщо він є єдиним у книзі.
Робота з елементами аркуша
Зміна ширини стовпців
Довільна зміна ширини
Ширина стовпців в Microsoft Excel установлюється кількістю знаків стандартного шрифту, що містяться в комірці.
Первісна ширина стовпців звичайно дорівнює 8,43. Максимально можлива ширина стовпця 255. При установці ширини стовпця рівної 0 (нуль) стовпець стає схованим.
Ширину стовпця можна змінити, перетягнувши його праву границю між заголовками стовпців. Наприклад, для того щоб змінити ширину стовпця В, варто перетягнути границю між стовпцями В и С. При цьому в спливаючій підказці відображається встановлювана ширина стовпця (у знаках і пікселях).
Перетаскуванням можна змінювати ширину відразу декількох виділених стовпців (не обов'язково суміжних). Ширина стовпців при цьому буде однаковою.
Можна встановити точну ширину стовпця. Для цього:
- Виділіть будь-яку комірку стовпця (або декількох стовпців).У групі Комірки вкладки Головна клацнути по стрілці кнопки Формат і виберіть команду Ширина стовпця. Можна також клацнути правою кнопкою миші по заголовку стовпця й у контекстному меню вибрати команду Ширина стовпця.
- У вікні Ширина стовпця установите необхідну ширину.
Якщо необхідно змінити ширину всіх стовпців у чистому аркуші, у групі Комірки вкладки Головна клацніть по стрілці кнопки Формат, виберіть команду Стандартна ширина(Ширина по умолчанию) й у вікні Ширина стовпця установите необхідну ширину.
Підбір ширини
Для підбору ширини стовпця по найбільшому вмісту якої-небудь комірки досить двічі клацнути мишею по правій границі цього стовпця між заголовками стовпців. Наприклад, для того щоб підібрати ширину стовпця В, варто двічі клацнути по границі між стовпцями В и С. Якщо виділено кілька стовпців (не обов'язково суміжних), підбор ширини буде зроблений відразу для всіх стовпців.
Можна також виділити стовпець або стовпці, для яких необхідно підібрати ширину, у групі Комірки вкладки Головна клацнути по стрілці кнопки Формат і вибрати команду Автопідбір ширини стовпця.
Для підбора ширини стовпця по вмісту конкретної комірки варто виділити цю комірку, у групі Комірки вкладки Головна клацнути по стрілці кнопки Формат і вибрати команду Автопідбір ширини стовпця.
Зміна висоти рядків
Довільна зміна висоти
Висота рядків в Microsoft Excel установлюється в спеціальних одиницях - пунктах. 1 пункт (пт.) дорівнює приблизно 0,35 мм.
Первісна висота рядків звичайно дорівнює 12,75. Максимально можлива висота рядка 409,5 пт. При установці висоти рядка рівної 0 (нуль) рядок стає схованим.
Висоту рядка можна змінити, перетягнувши його нижню границю між заголовками рядків. При цьому в спливаючій підказці відображається встановлювана висота рядка.
Перетаскуванням можна змінювати висоту відразу декількох виділених рядків (не обов'язково суміжних). Висота рядків при цьому буде однаковою.
Можна встановити точну висоту рядків.
- Виділіть будь-яку комірку рядка (або декількох рядків).
- У групі Комірки вкладки Головна клацніть по стрілці кнопки Формат і виберіть команду Висота рядка. Можна також клацнути правою кнопкою миші по заголовку рядка й у контекстному меню вибрати команду Висота рядка.
- У вікні Висота рядка встановіть необхідну висоту.
Підбір висоти
Для підбору висоти рядка по найбільшому вмісту якої-небудь комірки досить двічі клацнути по нижній границі цього рядка між заголовками рядків. Наприклад, для того щоб підібрати висоту рядка 1, варто двічі клацнути по границі між рядками 1 й 2. Підбор висоти можна зробити й відразу для декількох рядків (не обов'язково суміжних). Для цього їх необхідно виділити, а потім двічі клацнути по нижній границі будь-якого виділеного рядка.
Можна також виділити рядок або рядки, для яких необхідно підібрати висоту: у групі Комірки вкладки Головна клацнути по стрілці кнопки Формат і вибрати команду Автопідбір висоти рядка.
Вікна таблиць можна ділити на дві чи чотири області. Цю функцію виконують маркери вікна, що знаходяться над вертикальною лінійкою прокручування і праворуч на горизонтальній лінійці. Ці маркери перетягують за допомогою миші у потрібне місце вікна. Або можна скористатися групою Вікно вкладки Вид на Стрічці, вибравши кнопку Розділити.
Щоб скасувати поділ вікна, використовують маркери вікна або можна повторно натиснути кнопку Розділити на Стрічці.
У тих випадках, коли створена таблиця не вміщується у вікні, існує можливість зафіксувати її частину (як правило, заголовки). Для закріплення „шапки” або „ боковика” курсор розміщується в комірці, вище і ліворуч якої знаходиться закріплювана на екрані область таблиці. Далі вибирається команда Закріпити області групи Вікно вкладки Вид на Стрічці. Звільняє закріплену область для вільного переміщення курсору та ж сама команда.
Слід зазначити, що одночасно розділити аркуш і закріпити області аркуша неможливо.
Тимчасово непотрібні для роботи стовпці й рядки аркуша можна сховати за допомогою команди Сховати тієї ж групи Вікно вкладки Вид. Команда Відобразити повертає сховані елементи на екран.
Контрольні запитання по темі:
- Як виділити в ЕТ потрібну клітинку?
- Які типи даних можна вводити в клітинку ЕТ?
- Наведіть загальні правила введення даних.
- Як підтвердити введення даних в комірку таблиці Excel?
- Скільки символів може перебувати в комірці Excel 2010?
- Якої довжини може бути формула в комірці Excel 2010?
- Де може відбуватися редагування даних в електронній таблиці?
- Як можна ввести одні й ті ж самі дані одночасно в кілька різних комірок одного аркуша?
- Що потрібно зробити, щоб заповнити активну комірку вмістом комірки, розташованої вище (заповнити вниз)?
- Як використовується автозавершення в ЕТ?
- Як можна ввести дані, уже наявні в комірках даного стовпця?
- Коли відображаються символи # в комірці при введенні чисел?
- Яким знаком відокремлюють при веденні із клавіатури десяткові дроби від цілої частини числа?
- Чому у більшості випадків варто вводити числа без вказівки розмірності? Що є виключенням?
- Як вводити числа, які повинні розпізнаватися як текст?
- Як ввести в комірку ЕТ поточну дату?
- Як правильно ввести дату в комірку ЕТ? Які роздільники можна використовувати?
- Як відредагувати дане в клітинці?
- Яке призначення клавіші F2 в ЕТ?
- Для чого використовується в автозаповнення електронній таблиці?
- Яким чином використовується автозаповнення в Excel?
- Як одержати автозаповнення послідовним рядом чисел?
- Як одержати автозаповнення рядом даних з довільним кроком?
- Як створити власний список автозаповнення(користувацький список)?
- Які існують способи організації даних на аркуші ЕТ?
- Які засоби застосовують для копіювання або переміщення даних таблиці?
- Принципи роботи з буфером обміну Microsoft Office.
- Як відбувається копіювання автозаповненням в електронній таблиці?
- Як вставити рядок, стовпчик у ЕТ?
- Як виділити стовпчик таблиці?
- Як виділити декілька несуміжних рядків таблиці?
- Як виділити довільний фрагмент таблиці?
- Як вилучити рядок, стовпчик з таблиці Excel?
- Як скопіювати або перемістити аркуш в поточній книзі, в іншу книгу?
- Як можна змінити ширину стовпчика електронній таблиці?
- Як можна змінити висоту рядка електронній таблиці?
- Як встановити точну висоту рядка, ширину стовпчика в ЕТ?
- Як розділити вікно на дві частини?
- Як зафіксувати частину таблиці у вікні?
- Як сховати тимчасово непотрібні рядки або стовпчики?