Тема: Інтерактивне спілкування.
Мета:
· Розглянути компоненти інтерактивного спілкування;
· Охарактеризувати особливості Інтернет-спілкування;
· Дати характеристику основним видам інтерактивного спілкування;
· Розглянути правила інтерактивного спілкування.
Студенти повинні знати:
Студенти повинні вміти:
• Користуватися основними видами інтерактивного спілкування.
Перелік понять:
Інтернет, інтерактивне спілкування, інтернет-пейджер, чат, форум, сервер, клієнт, телеконференція, електронна пошта, ICQ.
План.
1. Компоненти інтерактивного спілкування.
2. Особливості Інтернет-спілкування.
3. Основні види інтерактивного спілкування:
а) Інтернет-пейджер;
б) Чат;
в) Форум:
- Поняття та особливості форуму;
- Структура та особливості;
- Реєстрація та створення теми;
- Важливість форуму.
4. Правила інтерактивного спілкування;
При передачі повідомлення за допомогою електронної пошти про це повідомлення знає тільки декілька чоловік: автор, адресат та отримувачі копій.
При відправленні повідомлення в групу новин про це знають багато людей, але повідомлення можуть бути прочитані через годину, добу або навіть тиждень.
В Інтернет дуже великою популярністю користується інтерактивне спілкування, яке дозволяє обмінюватись повідомленнями в режимі реального часу. У ньому час між відправленням повідомлення і отриманням його адресатом може не перевищувати декількох секунд, а отримання відповіді на повідомлення відбувається через декілька секунд або хвилин.
Інтерактивне спілкування – це обмін повідомленнями в режимі реального часу. В залежності від програм спілкування може виконуватися шляхом передавання голосу, відео зображення чи тексту. Для участі в голосовій конференції необхідно мати мікрофон і динаміки, для відео конференції – ще й відеокамеру. Для функціонування повноцінного інтерактивного спілкування необхідні наступні компоненти:
• Сервер – програма, яка приймає повідомлення від клієнта, обробляє інформацію в ньому і відправляє їх за потрібною адресою. Працює на віддаленому комп’ютері в мережі.
• Клієнт – програма, яка відправляє повідомлення на сервер для інших абонентів та приймає повідомлення від них. Працює на локальному комп’ютері кожного співбесідника.
• Мережа – середовище, в якому передаються повідомлення. Це може бути, наприклад, Інтернет або локальна мережа на основі протоколу TCP/IP.
Особливості Інтернет-спілкування
Спілкування в Інтернеті відбувається в клубах чи між власниками комп`ютерів.
Назвемо основні риси Інтернет-спілкування:
1. Анонімність, яка може призвести до безкарності, розкутості, і безвідповідальності поведінки учасників спілкування.
2. Відсутність невербальної інформації. Як правило,.
3. Добровільність контактів. Користувач добровільно зав'язує контакти чи може перервати їх у будь-який момент.
4. Стійке прагнення до емоційного наповнення тексту, що виражається у створенні спеціальних знаків для позначення емоцій.
5. Прагнення до нетипової, ненормативної поведінки. Найчастіше користувач презентує себе по-іншому, ніж у реальному житті, програє не реалізовані в діяльності поза мережею ролі, сценарії, і, не знаючи співрозмовника, створює його образ, відмінний від реального.
6. Більша, ніж у реальному світі, залежність від співрозмовника у спілкуванні. Наслідком є порушення безпосереднього живого спілкування.
7. Відсутність єдності простору і часу, тобто Інтернет дає можливість бути одночасно у різних місцях, а також спілкуватися з людьми з інших годинних поясів.
8. Характер спілкування – майже завжди письмовий.
Телекомунікації за допомогою комп'ютерних мереж - принципово новий шар соціальної реальності, і фахівці приділяють пильну увагу його мовному оформленню.
Вони виділяють наступні форми спілкування в Інтернеті:
- телеконференцію;
- чат (мається на увазі IRC (Internet Relay Chat);
- веб-пейджери (наприклад, ICQ, Instant Messager);
-листування електронною поштою (e-mail).
Основні види інтерактивного спілкування:
1. Інтернет-пейджер – це програма для інтерактивного спілкування двох користувачів. В 1996 році чотири ізраїльських програмісти створили компанію Mirabilis, за допомогою якої була створена служба ICQ (I Seek You). Служба забезпечує визначення факту перебування користувача в мережі в даний момент, встановлення з’єднання з ним, відправлення та отримання повідомлень і файлів тощо. Найпопулярнішими програмами-клієнтами в службі ICQ є:
• ICQ
• ICQ Lite
• Miranda
При запуску програми користувача (клієнта) ICQ вона насамперед встановлює зв’язок из сервером ICQ. Якщо цей абонент немає свого UIN-ICQ запитує в нього основні відомості, після чого реєструє його в базі даних сервера і повертає отриманий UIN. Якщо ж UIN уже назначено, ICQ відразу ж переходить до реєстрації (користувач на зв’язку) (online user), для чого повідомляє серверу IP-адресу свого комр’ютера, яку той заносить у базу даних, відзначаючи, що користувач (увійшов у мережу).
Після того як
IP-адреса користувача занесена до бази даних, Інші абоненти ICQ, що містять
його в основному списку, отримують повідомлення про його появу в мережі.
Від цього моменту між двома будь-якими
абонентами в ONLINE можливий прямий зв’язок
- ICQ одного абонента отримує з сервера IP-адресу іншого після чого
встановлює з ним зв’язок звичайним для
інтернету способом. Коли можливий прямий зв’язок між абонентами, доступні всі
можливості ICQ (а вони чималі):довгі (понад 450 символів) повідомлення,
пересилка файлів, бесіди та голосові переговори.
[ 1 ] [ 2 ]
Главная —› Страничка студента —› Учебно-методические материалы —› Темы для самостоятельного изучения