Главная —› Страничка студента —› Учебно-методические материалы —› Темы для самостоятельного изучения —›
Тема: Електронна пошта.
Мета:
- розглянути поняття електронної пошти;
- розглянути способи отримання електронної скриньки;
- Дати характеристику можливостям веб-пошти;
- Охарактеризувати ділове листування із використання електронної пошти.
Студенти повинні знати:
- Способи отримання електронної скриньки;
- Можливостям веб-пошти;
План.
- Поняття електронної пошти.
- Електронна скринька.
- Адреса електронної пошти.
- Веб-пошта.
- Ділове листування із використанням електронної пошти. «Нетикет».
Перелік понять: електронна скринька, провайдер, адреса електронної пошти, e-mail, веб-пошта, «нетикет», postmaster.
Електронна пошта (e-mail) — це сукупність засобів, призначених для обміну інформаційними даними між користувачами комп'ютерної мережі.
Е-mail – це доступний і простий сервіс. Для того, щоб почати користуватися послугами електронної пошти, досить мати доступ до Інтернету з будь-якої точки світу, де принаймні є аналоговий телефонний зв'язок!
Електронна пошта є другою за популярністю (після Веб) та найстарішою службою Інтернету.
Поштову скриньку можна отримати на поштовому сервері провайдера, який надає послуги користування Інтернетом. Для того щоб можна було працювати з такою скринькою, користувач має встановити на свій комп'ютер спеціальну програму — поштовий клієнт.
Електронною поштою можна відправляти листи, що містять не тільки текст, а й малюнки, аудіо - та відеофайли. Щоб надіслати будь-якому користувачу повідомлення, потрібно знати адресу його електронної пошти. Якщо лист відправлено за неіснуючою адресою, він повернеться до автора з відповідним повідомленням.
Адреса електронної пошти складається з двох частин, розділених символом @ (користувачі часто називають цей символ собакою), наприклад ivanov@mail.ru. Перша частина адреси — це унікальне (яке не повторюється) ім'я користувача, а друга — ім'я сервера, на якому розташована поштова скринька цього користувача.
Веб-пошта. Для доступу до поштової скриньки, що надається безкоштовною поштовою службою, можна використовувати не лише поштового клієнта, а й веб-пошту (web-mail) — спеціальний інтерфейс, який дає змогу приймати, надсилати і створювати електронні повідомлення за допомогою браузера. При цьому, для доступу до особистої кореспонденції перестали бути потрібними спеціальні програми – всі операції з електронною поштовою скринькою власник виконує прямо на сайті сервісу безкоштовної електронної пошти, в захищеному режимі.
Веб-пошта забезпечує весь необхідний для роботи з поштою набір функцій, зокрема адресну книгу, можливість використовувати папки, здійснювати фільтрацію електронних повідомлень та перевірку на наявність комп'ютерних вірусів. Перевага користування веб-поштою полягає в тому, що доступ до поштової скриньки можна отримати з будь-якого комп'ютера, підключеного до Інтернету, але швидкість роботи у цьому випадку нижча, ніж під час використання поштового клієнта.
Щоб одержати поштову скриньку та електронну адресу, звернувшись до спеціального поштового веб-сервера, потрібно зареєструватися на ньому та ввести особисті дані. Як правило, користування такими поштовими веб-серверами є безкоштовним, їхні адреси можна знайти у довіднику. Щоб здійснювати електронне листування за допомогою поштової скриньки, користувачеві слід мати на комп'ютері лише браузер і не потрібно встановлювати спеціальне програмне забезпечення.
Щоб здобути електронну поштову скриньку, можна скористатися послугами однієї з безкоштовних інтернет-служб, таких як Ukr.net (www.ukr.net), Mail.ru (www.mail.ru), bigmir)net (www.bigmir.net), Hotmail (www.hotmail.com) чи будь-якої іншої.
Сьогодні в Інтернеті існує велика кількість корисних електронних сервісів для оперативного обміну інформацією, окрім традиційного e-mail, це і файлообмінні мережі, і блоги, і форуми, приватні файлові архіви, фотогалереї і навіть відео хостинг.
Але e-mail залишається найнадійнішим, простішим і безпечнішим, а головне – конфіденційним вузлом зв'язку будь-якої сучасної людини. Новітні сервіси, як правило, вимагають вказівки адреси e-mail при реєстрації – не лише для оперативного сповіщення про внутрішні події свого сервісу, але і для забезпечення питань власної безпеки.
Ділове листування із використанням електронної пошти. Електронна пошта є одним із найбільш поширених і використовуваних сервісів мережі Інтернет. Існують навіть певні правила Інтернет-етикету (так званий «нетикет», від англ. «nеt» – мережа), спрямовані, як і будь-який етикет, на гармонізацію спілкування між людьми, зменшення витрат часу на обробку пошти, підтримку ділових і дружніх взаємин за допомогою електронного поштового зв'язку.
Основний принцип «нетикета» – мінімізація «інформаційного шуму» і пов'язаних з цим моральних, тимчасових і грошових витрат адресата. Не дивлячись на простоту та природність правил роботи з електронною кореспонденцією, багато людей вільно або мимоволі не завжди дотримуються їх.
Зневага «нетикету» негативно характеризує організацію або фірму, від імені якої дана особа виступає. У будь-якому випадку результат відомий заздалегідь – серйозно сприймати таку людину не будуть. Тому важливість дотримання цих правил важко переоцінити.
Поради щодо використання електронної пошти
- не посилайте неетичних повідомлень навіть тоді, коли Ви звертаєтеся до своїх друзів; адміністратори мереж несуть відповідальність за роботу мережі, тому вони можуть отримати скарги від користувачів на Вас;
- не використовуйте зайвих символів, наприклад, розмітку жирного шрифту. Різні термінали реагують на нього по-різному;
- не використовуйте довгих рядків, повідомлення відображатиметься на будь-якому терміналі, якщо воно має не більше 60 символів в рядку;
- перед відправкою повідомлення ще раз уважно його проглянете. В більшості випадків користувач сам несе відповідальність за зміст свого листа.
Дійде до адресата чи ні Ваша лист, майже завжди залежить від того, чи вірно вказана адреса. Хоча існують і інші причини повернення кореспонденції. Електронна пошта може повертатися в таких випадках:
- система не знайшла комп'ютер адресата Вашого повідомлення;
- за вказаною адресою немає відповідного адресата;
- пошта може знайти комп'ютер, проте, все одно не може доставити повідомлення. Це відбувається з таких причин:
- можливо, в мережі є несправності;
- віддалена система може бути недоступна через серйозні апаратні проблеми;
- конфігурація віддаленої системи може бути зруйнована, нерідко бувають випадки, коли система забуває сповістити про це.
Зазвичай мережа робить спробу послати пошту впродовж трьох-п'яти днів, перед тим, як відповісти відмовою. Повідомлення про відмову не означає, що комп'ютер буде недоступний і далі. Апаратні несправності можуть бути ліквідовані.
Зворотній зв’язок
На кожному поштовому сервері існує поштова скринька з ім'ям postmaster. Пошта в ній призначена для адміністратора. Якщо у виникли проблеми, пов'язані, наприклад, з доставкою пошти, можна написати лист адміністратору за адресою:
postmaster@поштовий сервер
Це потрібно у випадках:
- пошуку адреси електронної пошти одержувача, який, користується цією поштою.
- допомога в пошуку відповідного шлюзу для пересилки електронної пошти в зовнішні мережі;
- певні дії щодо порушників правил користування електронною поштою.
Література
- О.В.Костриба, Р.І.Лещук
Усі уроки інформатики, 11 клас. Рівень стандарту. Навчально-методичний посібник – Х. Вид.група «Основа№, 2012
Контрольні питання:
- Що являє собою електронна пошта в мережі Інтернет?
- Де можна отримати поштову скриньку?
- Що таке поштовий клієнт?
- Що являє собою адреса електронної пошти?
- Що таке веб-пошта?
- Перелічить де-кілька назв безкоштовних інтернет-служб, де можна отримати електронну скриньку.
- Що таке «Нетикет»?
- Які поради треба пам’ятати що до використання електронної пошти?
- Що являє собою зворотній зв’язок в електронній пошті?
Главная —› Страничка студента —› Учебно-методические материалы —› Темы для самостоятельного изучения —›